23.11.07

"SIR ARTHUR MAS …. Y QUE MAS"


Avui intentaré ser molt respectuosa alhora de exposar la meva opinió sobre les coses i fets que m’envolten. En varies ocasions he estat apunt de deixar de ser políticament correcte, però m’ha refrenat el meu “seny” i l’educació que he rebut.

Els meus escrits són normalment en català perque m'hi sento molt més còmode. Dit això, vull expressar la meva indignació davant de l'apropiacio "indeguda" que ha fet el Sr. Mas del Catalanisme el passat dia 20 de novembre. Per cert, bona data!

Crec que com a catalana que sóc i que m’hi sento, tinc el meu dret a sentir-me ofesa davant de la posada en escena del Sr. Mas i que van retransmetre els diferents espais informatius. Va ser un acte clarament oportunista i que utilitzava el Catalanisme (sí, en majúscules) utilitzava el Catalanisme per intentar fer-se un espai per reivindicar un lloc que políticament sap no li correspon.

Sóc conscient que aquestes són paraules dures i poc pròpies de mi i fins i tot pode4rien ferir susceptibilitats, però em nego a admetre que el mot “Catalanisme” amb tot el que això implica, sigui utilitzat en va. La “dissertació” que va fer no era més que una posada en escena per justificar, davant de les bases convergents, un espai polític. Espai que, per altra banda i com ja he dit, no li pot correspondre al Sr. Mas en exclusiva pel següent:
1er. Perquè ell no és Catalunya
2on. Perquè quan va ser Conseller en Cap mai va fer una defensa del tipus. Tampoc el seu partit la va plantejar.
3er. Perquè va utilitzar un sentiment d'abast nacional, social, cultural, com és el Catalanisme en benefici propi.

Els catalans, els que som des que varem néixer, els que són des que varen arribar desprès i els que ho seran –si així ho volen- els que arriben ara, no ens mereixem un tracte similar. El nostre Catalanisme està per sobre d’interessos partidistes.

No és de rebut que digui que pretén un front comú de tots els partits. El que realment pretén és fer creure un presumpte projecte que, per altra banda és del tot ambigu i sense definir el contingut.


Si realment es pretén fer fort el nostre país i es vol fer des de la posada en comú de tots els agents i partits polítics, etc, ¿és lògic que es comenci amb una posada en escena a títol individual, que una persona intenti erigir-se com a baluard d’una idea?

No. Un país no es fa des de la individualitat, es fa des de la col·lectivitat i pensant en els reptes que hem de resoldre, es fa donant viabilitat als problemes.

Per això crec que el Catalanisme no pot ser utilitzat com a arma electoralista ni per intentar justificar un espai polític que no es té.

8 comments:

m.eugènia creus-piqué said...

Hola Mercé:Cuanta raó tens,trobo que has estat molt suau jo ho habes dit d'una altre manera,pues si,estic d'acord amb tu,es electoralisme pur i dur,ara li surt la vena catalanista axis de cop i volta despres de tans anys,pero pensa que tota aquesta gent ja no saben que fer per esgarrapar vots,si has llegit l'escrit del meu blog sobre les eleccions del març 2008 entendrás com em trobo,no se a qui votar,i com jo hi ha molta gent.Una abraçada.

Anonymous said...

Em sembla molt bé el que comentes, faltaria més...aquet senyor què es pensa, aquest estan més perduts i ara els i dona per radicalitzar-se i ja comencen a dir coses sense gaire sentir.

Per cert fes clic a la web de la sud i veuràs una sorpreseta al teu baner d'enllaç al bloc.
petins
maría f

m.eugènia creus-piqué said...

Hola Mercé.M'he perdut.
Soc neófita en aixó d'internet,he buscat lo de la web de la sud,que no se que es i google m'ha dit no se que de jesucrist.Please ajudam a aclarir-me.

m.eugènia creus-piqué said...

Perdona,pero no se si ets la Mercé o Maria f.Com que encara estic mes perduda,siguis qui siguis ajudam a aclarir lo dela web sud.

m.eugènia creus-piqué said...

Holaaaaa !!!
Estic aquiiiiii !!!!
No hi ha quí m'ajudi ?????

m.eugènia creus-piqué said...

Hola Mercé,et visito cada dia dos o tres cops pero no trobo cap resposta i cada cop estic mes intrigada.Ara apareixo ja amb el meu nom real.Petonets.

Anonymous said...

ho sento. però estic molt atabalada. jo crec que t'escribim la Maria i Jo. La web és www.psc.cat i busca territori, federacio d'hospitalet. aqui trobaràs l'agrupació de la sud.

Anonymous said...

ho sento. però estic molt atabalada. jo crec que t'escribim la Maria i Jo. La web és www.psc.cat i busca territori, federacio d'hospitalet. aqui trobaràs l'agrupació de la sud.